Binnen de school worden verschillende initiatieven ontwikkeld om meer te lezen, met plezier te lezen en het leesniveau te verbeteren. Het tutorlezen is één  van deze leesvormen.

Tutorlezen  is voor zwakke lezers , leerlingen met een lage leesvaardigheid ( tutées ) de meest effectieve vorm van oefenen. De zwakke lezer wordt één op één ondersteund door een tutor ( een leerling met een hoge leesvaardigheid ).Twee keer per jaar starten we met tutorlezen.  Tutoren hebben zich vrijwillig aangemeld en komen uit de groepen 7 en 8. Tutées zijn door de leerkrachten geselecteerd uit de groepen 4 en 5. De tutoren hebben vooraf instructie gehad en o.a. geleerd hoe zij de tutées optimaal kunnen begeleiden, ook op het gebied van foutcorrectie. Verder  leren tutoren en tutées goed samen te werken, naar elkaar te luisteren en vriendelijk op elkaar te reageren.
Er wordt drie keer per week  (maandag-, woensdag – en vrijdagmorgen) meteen na de inloop gedurende 20  minuten gelezen met een tutor. Alle andere kinderen  zijn zoals altijd aan het stillezen in hun groep.
Woensdag 7 november is het  nieuwe blok tutorlezen gestart.

Het is wetenschappelijk bewezen dat veel lezen positieve effecten heeft op de ontwikkeling van  de woordenschat, leesvaardigheid, schrijven en beheersing van de grammatica. Dus aan het lezen!!!!!